4 روشی که استارت‌آپ‌های هوش‌مصنوعی می‌توانند از منسوخ شدن جلوگیری کنند

فهرست مطالب

انقلاب هوش‌مصنوعی را با این بینش‌های استراتژیک دنبال کنید تا استارت‌آپ‌هایی بسازید که به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشند، تا در برابر پیشرفت‌های سریع هوش‌مصنوعی و اکوسیستم فناوری همیشه در حال تکامل، مقاومت کنند.

نکات کلیدی

  • انتشار مدل‌های منبع باز جدید می‌تواند سال‌ها تلاش ‌استارت‌آپ‌ها را یک شبه نفی کند.
  • از این چهار دام کلیدی اجتناب کنید، در غیر این صورت با منسوخ شدن هوش‌مصنوعی مواجه خواهید شد.

پیشرفت سریع در هوش‌مصنوعی، ابهامات را برای ‌استارت‌آپ‌ها و بنیانگذاران آنها تشدید می‌کند. هر مدل منتشر شده از بازیکنان بزرگ هوش‌مصنوعی، چالشی را ایجاد می‌کند و به طور بالقوه هزاران ‌استارت‌آپ را منسوخ می‌کند؛

از جمله کسانی که معتقد بودند پشته فناوری قابل دفاعی دارند. به طور مشابه، انتشار مدل‌های منبع باز جدید می‌تواند سال‌ها تلاش استارت‌آپ‌ها را یک شبه خنثی کند.

این چشم انداز در حال تحول بر نیاز حیاتی برای ایده‌پردازی دقیق و تدوین مدل کسب و کار برای کارآفرینان هوش‌مصنوعی تاکید می‌کند.

برای کمک به این تلاش، من چهار دام کلیدی را ارائه می‌دهم که باید از آنها اجتناب کرد، همراه با توصیه‌های استراتژیک، که از تحقیقات علمی‌و صنعتی گسترده‌ام استخراج شده است.

در ادامه این مقاله به روشهایی که استارت‌آپ‌های هوش‌مصنوعی می‌توانند از منسوخ شدن جلوگیری کنند خواهیم پرداخت:

4 روشی که استارت‌آپ‌های هوش‌مصنوعی می‌توانند از منسوخ شدن جلوگیری کنند

  1. یک محصول تعبیه شده با هوش‌مصنوعی با ادغام‌های گردش کار ارگانیک و تجربه کاربری قوی ایجاد کنید

تصور کنید ‌استارت‌آپی راه اندازی کرده‌اید که دارایی‌های بازی را برای شرکت‌های بازی با استفاده از هوش‌مصنوعی ایجاد می‌کند.

کاربران تصاویر را آپلود می‌کنند، سبک‌ها را مشخص می‌کنند و توضیحات متنی برای طرح‌های جدید ارائه می‌کنند، که هوش‌مصنوعی شما آن‌ها را زنده می‌کند و با دیدگاه‌های کاربران و نشانه‌های سبک اولیه هماهنگ می‌شود.

با این حال، این هوش‌مصنوعی در جریان کار روزانه طراحان، ایجاد نشده یا بر اساس نیازهای در حال تحول آنها تنظیم دقیقی ندارد، و آن را تنها به یک کمک خارجی تبدیل می‌کند که تا زمانی که خروجی‌های آن، از استانداردهای صنعت فراتر می‌رود، می‌درخشد.

سپس این سوال مطرح می‌شود: چه چیزی مشتریان شما را از تغییر به رقیبی که راه حل برتر ارائه می‌دهد باز می‌دارد؟

بنابراین، هوش‌مصنوعی شما باید به طور یکپارچه در جریان کار مشتریان ادغام شود، در طول زمان تطبیق داده شود و تجربه ای جذاب ارائه دهد.

Notion را به عنوان یک مثال گویا در نظر بگیرید. ممکن است این، یک بازیکن غول پیکر در هوش‌مصنوعی نباشد، اما کاربران آن تجربه یادداشت برداری بصری، که توسط دستیار هوش‌مصنوعی تقویت شده است را دوست دارند.

حتی با مدل‌های برتر موجود، کاربران به دلیل تجربه هوش‌مصنوعی یکپارچه و روان، از Notion استفاده می‌کنند و ارزش طراحی کاربرپسند را نسبت به قدرت خام نشان می‌دهد.

  1. مطمئن شوید که محصول هوش‌مصنوعی شما برای بازارهای خاص طراحی شده است

اگر خودتان زیرساخت‌های فناوری پیشرفته را از ابتدا ایجاد نمی‌کنید، ممکن است ایجاد یک محصول هوش‌مصنوعی با تمرکز بسیار گسترده، بیش از حد جاه طلبانه باشد.

عمدتاً دو دلیل برای این وجود دارد: اول اینکه، رهبران بازار در این حوزه‌های وسیع، به سرعت هوش‌مصنوعی پیشرفته‌ای را در محصولات خود وارد می‌کنند، که ناشی از نیاز به رقابتی ماندن و سهولت استفاده از APIهای مدل پایه، در هنگام توسعه در داخل است؛ راه حل‌های خانگی قابل اجرا نیست

به عنوان مثال، عرضه اولیه APIها توسط OpenAI را در نظر بگیرید. بسیاری از کارآفرینان بلندپرواز قصد داشتند از این قابلیت‌های هوش‌مصنوعی برای به چالش کشیدن بازیگران تثبیت شده در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

با این حال، مشارکت‌های بعدی OpenAI، از طریق افزونه‌های ChatGPT، با غول‌های صنعتی مانند Expedia، Instacart و Zapier، ادغام سریع هوش‌مصنوعی را در کسب‌وکارهای پیشرو به نمایش گذاشت و به آن‌ها کمک کرد موقعیت‌های خود را حفظ کنند.

شایان ذکر است، همکاری OpenAI با Zapier چالش مهمی ‌را برای Adept AI، استارت‌آپی که توسط محققان برجسته هوش‌مصنوعی تشکیل شده بود، ایجاد کرد، زیرا هر دو شرکت قصد دارند اتوماسیون گردش کار رایانه را از طریق دستورات زبان طبیعی تسهیل کنند.

این سناریو نشان می‌دهد که انتخاب تمرکز گسترده در هوش‌مصنوعی، حتی می‌تواند برای تیم‌های فنی بسیار خطرناک باشد.

دوم، علیرغم تعهد شرکت‌های بزرگ هوش‌مصنوعی به فناوری‌های بنیادی، آنها به لایه‌های کاربردی، برای افزایش درآمد منشعب می‌شوند و مناطقی را هدف قرار می‌دهند که کمترین تلاش در آن، تأثیر گسترده‌ای دارد.

این تغییر به سمت محصولات با اهداف گسترده، یک محور استراتژیک را برای استارت‌آپ‌های کوچک‌تر هوش‌مصنوعی نشان می‌دهد؛ تمرکز بر یک جایگاه بسیار تخصصی.

با ایجاد یک تجربه استثنایی هوش‌مصنوعی در یک حوزه خاص، یک استارتاپ هوش‌مصنوعی نوظهور می‌تواند یک مزیت رقابتی ایجاد کند و از تخصص، به عنوان یک استراتژی قوی در بازاری که تحت سلطه ابتکارات گسترده‌تر است، استفاده کند.

استارت آپ در هوش مصنوعی

  1. از محدود کردن محصول هوش‌مصنوعی خود صرفاً به عنوان یک افزونه برای نرم افزارهای موجود خودداری کنید و به جای آن یک راه حل مستقل را انتخاب کنید.

ظهور API‌های مولد هوش‌مصنوعی، الهام بخش کارآفرینان متعددی شد تا ابزارهای روزمره مانند اکسل، پاورپوینت و پلتفرم‌های مختلف توسعه نرم افزار را با استفاده از هوش‌مصنوعی تقویت کنند.

آنها پلاگین‌های تقویت شده با هوش‌مصنوعی را برای افزایش تجربیات کاربر در این برنامه‌ها ایجاد کردند. برای مثال، ابزارهای نوآورانه، کاربران را قادر می‌سازد تا کارهای معمول اکسل را خودکار کنند و بهره‌وری را به‌ویژه برای متخصصان امور مالی به طور قابل توجهی افزایش دهند.

در ابتدا، این راه‌حل‌های تقویت شده با هوش‌مصنوعی شاهد افزایش تقاضا بودند. با این حال، زمانی که پلتفرم‌های بزرگ شروع به ادغام راه حل‌های هوش‌مصنوعی خود کردند، چشم انداز تغییر کرد، مانند Microsoft Copilot for Finance یا ویژگی‌های هوش‌مصنوعی گوگل در Gmail و Docs.

این پیشرفت‌های داخلی، بسیاری از پلاگین‌های شخص ثالث را تقریباً اضافی کرد. این تکامل بر یک درس مهم برای استارت‌آپ‌ها تأکید می‌کند: تکیه بیش از حد بر یک پلتفرم واحد، می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

اطمینان از انعطاف پذیری کسب و کار شما به معنای تنوع بخشیدن به وابستگی شما و نوآوری مداوم برای مرتبط ماندن در یک محیط فناوری به سرعت در حال تحول است.

  1. راه حل‌هایی ایجاد کنید که از اکوسیستم هوش‌مصنوعی پشتیبانی طبیعی دریافت کنند

یک رویکرد استراتژیک برای انتخاب ایده استارت‌آپ هوش مصنوعی، تمرکز بر مناطقی است که احتمالاً از حمایت اکوسیستم برخوردار هستند.

شرکت‌های بزرگ هوش‌مصنوعی به طور مستمر در حال پیشرفت دادن مدل‌هایی با ظرفیت ایجاد انقلاب در صنایع و مشاغل مختلف در مقیاس‌های مختلف هستند. با این حال، ادغام این مدل‌ها بدون چالش نیست.

کسب‌وکارها معمولاً به دلیل عدم قطعیت در مورد ایمنی نتایج و نگرانی‌ها در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها، که می‌تواند منجر به افشای اطلاعات حساس شود، در به کارگیری کامل این مدل‌ها در برنامه‌های کاربردی با مشتری تردید دارند.

با شناخت این موانع، شرکت‌های بزرگ هوش‌مصنوعی به ویژه، استارت‌آپ‌هایی را تشویق می‌کنند که به این مسائل یکپارچه‌سازی پرداخته شوند.

این سرمایه‌گذاری‌های جدید روی راه‌حل‌هایی مانند انجام ارزیابی‌های مدل، ایجاد حفاظت از حریم خصوصی داده‌ها و توسعه پروتکل‌های امنیتی نوآورانه، کار می‌کنند. به عنوان مثال، OpenAI برنامه‌های کمک مالی را برای ارتقای تلاش‌های ایمنی و امنیت هوش‌مصنوعی آغاز کرد.

این حمایت بر فرصت‌هایی برای استارت‌آپ‌ها تأکید می‌کند تا با تسهیل پذیرش ایمن و مؤثر فناوری‌های هوش‌مصنوعی در بخش‌های مختلف، به ارزش کمک کنند.

منبع

مطالب مرتبط