چگونه این زوج‌های قدرتمند، چشم انداز استارت‌آپ را تغییر می دهند

فهرست مطالب

از استارت‌آپ‌های فناوری تا کسب‌وکارهای سنتی، زوج‌ها چشم‌انداز کارآفرینی را در هند بازتعریف می‌کنند و انعطاف‌پذیری، نوآوری و تعهد عمیق به کسب‌وکار و روابط خود را تجسم می‌بخشند.

چشم انداز استارت‌آپ
(در جهت عقربه‌های ساعت از بالا سمت چپ) آدیتی بوسال والونج و چتن والونج، ریپوز Energy ; آدیت و سنه، The Baker’s Dozen ;  پریانکا و هارشیل سالوت، .The Sleep Company

 طی چند سال گذشته در هند، روندی از زوج‌های کارآفرین در صنعت استارت‌آپ وجود داشته است، این دوتایی جدید، نیروها را به هم می‌پیوندند تا پیچیدگی‌های مالکیت کسب‌وکار را با هم حل کنند و ترکیبی از مشارکت شخصی و حرفه‌ای را منعکس کنند؛

تا مهارت‌های مکمل خود ، چشم انداز مشترک و حمایت متقابل برای ایجاد سرمایه گذاری های موفق را به کار می‌گیرند

از استارت‌آپ‌های فناوری تا کسب‌وکارهای سنتی، زوج‌ها در حال بازتعریف چشم‌انداز کارآفرینی در هند، تجسم انعطاف‌پذیری، نوآوری و تعهد عمیق به کسب‌وکار و روابط خود هستند.

سفر آنها بر قدرت همکاری، ارتباطات و کار‌گروهی در تعقیب رویاهای کارآفرینانه تأکید می‌کند، در حالی که مفاهیم متعارف تعادل کار و زندگی و مرزهای بین حوزه‌های شخصی و حرفه ای را نیز به چالش می کشد.

در اینجا سه زوج قدرتمند وجود دارند که با هم در بخش‌های مربوطه خود نشان داده می‌شوند

کارآفرینان انرژی‌زا

زوج‌های قدرتمند
آدیتی بوسال والونج و چتن والونج، بنیانگذاران ریپوز Energy

ریپوز توسط آدیتی بوسال والونج و چتن والونج در سال 2017 با هدف کمک به جهان برای حرکت به سمت آینده‌ای بدون کربن با پر‌کردن شکاف بین عرضه و تقاضای انرژی پاک، با استفاده از جدیدترین راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری تاسیس شد.

در پنج سال گذشته، ریپوز با موفقیت، اکوسیستمی از خدمات و محصولات ایجاد کرده که توزیع انرژی را در هند متحول کرده است. امروز ریپوز عملیات تحویل سوخت را در 280+ شهر در سراسر هند از طریق 2000+ شرکای خود ارائه می‌دهد.

تا کنون، ریپوز با موفقیت بیش از 10 کرور لیتر سوخت را از طریق پلت فرم خود توزیع کرده است و 14.85 میلیون کیلوگرم انتشار کربن را کاهش داده است. امروز ریپوز بیش از 250 نفر جوان و پرانرژی را تحت استخدام دارد، که مشتاق کمک به رشد کشور هستند.

به دلیل هوش تجاری و رهبری بنیانگذاران ریپوز، آقای راتان تاتا تصمیم گرفت دو بار در ریپوز سرمایه‌گذاری کند. این سازمان همچنین در جمع‌آوری مبلغ 56 کرور روپیه از سرمایه گذاران ناشناس موفق بوده است.

آدیتی و چتن به عنوان زوجی که یک تجارت را رهبری می‌کنند، یاد گرفته‌اند که ارتباط باز و صادقانه، پایه و اساس روابط شخصی و حرفه ای است.

“در دفتر، درست مانند خانه، ما تلاش می‌کنیم فعالانه گوش دهیم، با احترام صحبت کنیم، و مطمئن شویم که پیام‌های ما واضح و قابل درک است. این به ما کمک کرده است تا از چالش‌ها عبور کنیم، اهداف خود را هماهنگ کنیم، و تصمیماتی بگیریم که شرکت ما را به جلو سوق دهد.” آدیتی را به اشتراک می‌گذارد.

به عنوان مدیر عامل، مسئولیت اصلی چتن، مدیریت فعالیت‌های تجاری روزانه شرکت است، در حالی که آدیتی سمت مدیر ارشد چشم انداز را با تمرکز بر هدایت بازاریابی برند و تعیین جاه‌طلبی‌های استراتژیک برای آینده شرکت دارد.

اگرچه مسئولیت‌های آن‌ها متفاوت است، چتن و آدیتی یک رابطه همکاری نزدیک را حفظ می‌کنند و مرتباً در مورد رویدادهای جدید در حوزه‌های نظارتی خود تبادل نظر می‌کنند.

این گفت‌وگوی مداوم تضمین می‌کند که آن‌ها هماهنگ هستند و به طور جمعی به سمت اهداف مشترک پیش می‌روند.

چتن وقتی در مورد تصمیمی که فکر می‌کند اگر همسرش اتخاذ نکرده بود، شرکتشان اینجا نبود، اظهار نظر می‌کند، می‌گوید: «اصرار آدیتی بر محور کردن مدل کسب‌وکارمان برای تمرکز بر پایداری، محوری بود. دیدگاه او نه تنها ما را در بازار متمایز کرد، بلکه بدون آینده‌نگری و اعتقاد او، شرکت ما به سطح فعلی موفقیت و تاثیرگذاری خود دست نمی یافت.»

آدیتی می افزاید: « تصمیمی که چتن برای سرمایه‌گذاری اولیه در فناوری و نوآوری گرفت، بسیار مهم بود. او آینده را قبل از ورود می‌دید و اطمینان می‌داد که خدمات ما رقابتی و پیشرفته باقی می‌ماند.

بدون جسارت و آینده نگری استراتژیک او، شرکت ما نمی‌توانست امروز رهبر صنعت نباشید.» مدیریت اختلافات برای رشد یک استارت آپ مهم است.

چتن به این اشاره می‌کند: «می‌دانم که زمان‌هایی وجود دارد که ممکن است تصمیم‌های ما با هم هماهنگ نباشند،

اما زمانی که این تصمیم‌ها بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر هستند، تلاش می‌کنیم دیدگاه یکدیگر را درک کنیم و فضای لازم را به یکدیگر می‌دهیم تا در مورد مسائل و استدلال پشت برخی از انتخاب‌ها، فکر کنیم؛ و من کاملاً متقاعد شده‌ام که صبر در این موقعیت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.”

پخته‌شده با عشق

هم‌بنیانگذار
سنه جین، هم‌بنیانگذار و مدیر اجرایی، آدیتی هاندا، هم‌بنیانگذار و رییس کل، The Baker’s Dozen

Baker’s Dozen (TBD)، یک نام تجاری نانوایی صنایع توسط آدیتی و سنه، در سال 2013، با هدف جلب توجه به کیفیت قدیمی نان خمیر ترش و قرار دادن آن بر روی هر میز ناهارخوری، به عنوان یک کالای ضروری راه اندازی شد.

این برند در بیش از 40 شهر و بیش از 3000 نقطه در هند حضور دارد. بیکرز دوزن همه‌کاناله است و از 50 فروشگاه خودش و بیش از 600 فروشگاه مدرن و عمومی به فروش می‌رسد و در کانال‌های تجارت الکترونیک و تجارت سریع مانند Instamart، BlinkIt، Big Basket، Zepto، Amazon، Flipkart، Swiggy، Zomato  و غیره در دسترس است.

در صحبت درباره دستیابی به غیرممکن‌ها با هم، آدیتی می‌گوید:«لحظه‌های زیادی وجود داشته که برای ما برجسته بوده است.

مانند زمانی که اولین نان خمیر ترش خود را پختیم؛ دشوار بود، اما آن را به نتیجه رساندیم. سپس، زمانی که تصمیم گرفتیم فروشگاهی را در این شهر باز کنیم. یک شهر جدید، مانند یک جهش بزرگ به نظر می رسید، اما معلوم شد که راه اندازی واحد تولیدی فعلی ما یک پیروزی بزرگ دیگر بود.

چالش‌ها، که بسیار شگفت‌انگیز بود؛ این لحظات به ما نشان می‌دهند که وقتی با هم کار می‌کنیم، هر چیزی ممکن است.»

آنها اخیراً 33 کرور روپیه را در دور مالی کسب کردند. آدیتی می گوید:«بزرگترین حمایتی که ما ارائه می کنیم، قرار دادن نیروی بیشتر در پشت تصمیم یکدیگر است. وقتی ایمان و حمایت یکی از بنیانگذاران خود را داشته باشید، شانس اجرای موفقیت آمیز هر کاری تقریبا تضمین می شود.»

“یکی از تصمیماتی که شرکت را به سمت ارتفاعات جدید سوق داده است، انتخاب او برای ادامه حرکت به جلو است. او قویاً معتقد است که اجازه نمی‌دهد هیچ مشکلی مانعش شود، بلکه در عوض راهی متفاوت برای غلبه بر آن پیدا می کند.

حتی زمانی که با چالش هایی مانند مواجه می شود؛ مانند کووید و قرنطینه. او حتی برای یک روز هم از دلسرد شدن خودداری کرد، در این مواقع بود که شرکت ما دنده‌های خود را تغییر داد و به نقاط عطف مهمی دست یافت.”

نکاتی برای مدیریت لحظات پرتنش

به هم بچسبید و هرگز از یکدیگر دست نکشید. زمانی را برای درک اینکه چرا شریک زندگی شما قبل از هر تصمیمی به طرز خاصی فکر می‌کند اختصاص دهید.

عجله در انجام کارها می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری لحظه‌ای به مسائل فکر کنید.

رویا دیدن با هم

چشم انداز استارت‌آپ
هارشیل و پریانکا سالوت، بنیانگذاران The Sleep Company

The Sleep Company در نوامبر 2019 توسط پریانکا و هارشیل سالوت که هر دو از فارغ التحصیلان IIMCalcutta هستند، تأسیس شد.

هارشیل با بانک اکسیس کار می‌کرد و سپس به رهبری تجارت خانوادگی ادامه داد؛ در حالی که پریانکا برای برندهای P&G مانند آریل، تاید و پمپرز در هند کار می‌کرد.

سفر کارآفرینی آن‌ها از زمانی آغاز شد که پریانکا، مادر جوانی بود و در آن زمان، خواب راحت شبانه را دشوار می‌دانست و توانایی او را برای داشتن بهترین کارایی در ساعات بیداری به چالش می‌کشید.

این امر منجر به جستجوی او در بازار برای تشکی راحت، دارای پشتیبانی و بادوام شد که فراتر از ترکیبات استاندارد فوم و مموری فوم باشد.

در دنبال کردن تشک کامل، زوج زن و شوهر، با دکتر تریپاتی، دانشمند سابق DRDO همکاری کردند و پس از سال ها تحقیق و آزمایش و خطا، سرانجام کد را با فناوری ثبت شده SmartGRID شکستند.

صحبت در مورد نوع حمایت و تشویقی است که آنها به عنوان شریک و هم بنیانگذار به یکدیگر می2دهند. پریانکا معتقد است: «هم من و هم هارشیل سالوت (بنیانگذار و شریک زندگی) درک خوبی داریم و این، از این واقعیت ناشی می شود که هر دوی ما در حال تلاش برای یک هدف مشترک هستیم که هندی2ها بهتر بخوابند و بنشینند.

اگر یکی از ما احساس ضعف کند، دیگری همیشه آنجاست تا به ما درباره چشم اندازمان یادآوری کند که سپس ما را تشویق می کند تا با هم برای دستیابی به آن کار کنیم، علاوه بر این، ما هر دو به ارزشی که هر یک از ما وسط می‌آورد، احترام می گذاریم و قدردانی می‌کنیم و این باعث می شود هر روز انگیزه بیشتری داشته باشیم.»

چیزهای مختلف به طرفداری از هم بنیانگذار شما ضربه می‌زند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، شما به ستاره های شمالی نیاز دارید تا شما را راهنمایی کنند.

روابط هم‌بنیانگذاری اغلب به خودی خود پیچیده است، و انجام آن در زمان ازدواج فقط لایه دیگری از پیچیدگی را به آن اضافه می‌کند. وقتی هارشیل و پریانکا این سفر را آغاز کردند، ستاره‌های شمال را ،به وضوح مشخص کردند.

پریانکا می‌افزاید:«اعتماد و احترام، پایه و اساس روابط ما است و ما تصمیم گرفتیم که بدون توجه به شرایط، همیشه به یکدیگر اعتماد داشته باشیم و احترام را به اشتراک بگذاریم.»

او در مورد دستیابی به غیرممکن‌ها با هم، می‌گوید:«من و هرشیل، هر دو، سیستم حمایتی یکدیگر هستیم و احساس خوشبختی می‌کنیم که این پیوند خاص را به اشتراک می‌گذاریم. این تمایل انسان است که به یک فرد، تا زمانی که موفق شود شک کند. اما خانواده‌های ما، در تمام طول سفر، ما را حمایت کرده‌اند.»

این شرکت تاکنون 184 کرور روپیه را، در دور سرمایه‌گذاری سری C، به رهبری Premji Invest  و Fireside Ventures در دسامبر 2023 کسب کرده است.

علاوه بر این، از اکتبر 2022، نرخ، 200 کرور و به میزان سالانه 400 درصد رشد داشته است. تا سال 2024، اسلیپ کمپانی، قصد دارد به یک تجارت 500 کرور روپیه‌ای تبدیل شود و ظرف 4-5 سال به 1000  کرور روپیه‌ برسد.

منبع

مطالب مرتبط