شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌فینچ رشد فناوری را با بیش از 12 میلیون پوند سرمایه‌گذاری در پایان سال مالیاتی تسریع می کند

فهرست مطالب

در سال مالی 2023/24، شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌فینچ بیش از 12 میلیون پوند در طیف متنوعی از شرکت‌های در مراحل اولیه و مرحله رشد، سرمایه‌گذاری کرد و تعهد خود را به اقتصاد فناوری رو به رشد بریتانیا، تضمین کرد.

با بسته شدن سال مالیاتی، بلک‌فینچس اسپرینگ VCT، افزایش بی‌سابقه‌ای در سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده، یعنی، رشد 91 درصدی سال به سال و سرمایه‌گذاری در 15 استارت‌آپ را گزارش داد. در همین حال، پورتفوهای بلک‌فینچ EIS ، 13 شرکت را تامین مالی کردند.

به طور قابل توجهی، این سرمایه‌گذاری‌ها از چهار بسته سرمایه‌گذاری جدید، در سبد در حال گسترش  بلک‌فینچ استقبال کردند. در این میان، استارت‌آپ برجسته Kelpi مجموعاً 1.07 میلیون پوند را به دست آورد. علاوه بر این، 11 شرکت موجود در این سبد، سرمایه‌گذاری‌های بعدی را دریافت کردند که از ادامه مسیر رشد آنها حمایت کرد.

دکتر روبن ویلکاک، رئیس شرکت سرمایه گذاری در بلک فینچ، درباره آخرین دستاوردهای شرکت ابراز اشتیاق کرد:

«ما بسیار مفتخریم که از برخی از درخشان‌ترین استعدادهای کارآفرینی بریتانیا حمایت می‌کنیم. رکورد سال سرمایه‌گذاری VCT ما نه تنها نشان دهنده تعهد ما به مجموعه‌های متنوع و مبتنی بر فناوری است، بلکه نشان‌دهنده سرزندگی و پتانسیل مناطق فناوری بریتانیا در صحنه جهانی است.»

وی همچنین در ادامه راهبرد تامین مالی بلک فینچ خاطرنشان کرد:«با تکیه بر شتاب سال‌های گذشته، بار دیگر تلاش‌های سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده‌ایم و اعتقاد خود را به پتانسیل تحول‌آفرین این شرکت‌ها نشان می‌دهیم.»

مجموع سرمایه‌گذاری این تیم، اکنون بیش از 78 میلیون پوند در 41 شرکت از زمان آغاز به کار آن در سال 2019 است. این شرکت، نوآوری‌های کوبنده‌ای را هدف قرار می‌دهد که چالش‌های دنیای واقعی را برطرف می‌کنند.

سرمایه‌گذاری‌های بلک‌فینچ، طیف گسترده‌ای از بخش‌ها، از دسترسی به حمل‌ونقل عمومی و آموزش دیجیتال تا راه‌حل‌های بازاریابی پیشرفته را در برمی‌گیرد، که چشم‌انداز روشنی را برای آینده‌ای که با پیشرفت‌های تکنولوژی، به رهبری بریتانیا شکل می‌گیرد، نشان می‌دهد.

آخرین داده‌های Dealroom نشان‌دهنده قدرت صنعت فناوری بریتانیا است. در سال 2023، استارت‌آپ‌های بریتانیایی 21 میلیارد دلار سرمایه مخاطره‌آمیز به دست آوردند؛ یک شاهکار چشمگیر که پویایی این بخش را در دل اختلالات جهانی نشان می‌دهد.

این رقم نه تنها موقعیت قوی بریتانیا را نشان می‌دهد، بلکه تسلط آن بر همتایان اروپایی را نیز نشان می‌دهد که بیش از مجموع فرانسه و آلمان در جذب سرمایه‌های خطرپذیر موفق بوده است.

با توجه به اینکه بریتانیا به عنوان سومین اقتصاد فناوری یک تریلیون دلاری، پس از ایالات متحده و چین شناخته می‌شود، روایت یک کشور در حال رشد فناوری قانع کننده است. چنین آماری منعکس کننده اکوسیستم در حال بلوغ بریتانیا است، که همچنان به جذب علاقه بین المللی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی ادامه خواهد داد.

شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌فینچ، فعالانه به این اکوسیستم پر جنب و جوش کمک کرده است و سرمایه‌گذاری‌ها را به شرکت های پیشگامی مانند Kelpi و Tended هدایت می‌کند. این سرمایه‌گذاری‌ها منعکس‌کننده چشم تیزبین  بلک‌فینچ، برای نوآوری و پتانسیل است، که با روندهای گسترده‌تر فناوری‌های پایداری و ایمنی محیط کار، همسو می‌شود.

Kelpi که امسال به مجموعه  بلک‌فینچ ملحق شد، ماموریتی برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی جهانی از طریق پوشش‌های بیوپلاستیک حاصل از جلبک‌های دریایی دارد.

این فناوری انقلابی، جایگزینی سازگار با محیط زیست برای پلاستیک‌های سنتی ارائه می‌کند، که نوید می‌دهد اثرات زیست‌محیطی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این شرکت مستقر در ناحیه جنوب غربی، در حال حاضر توجه غول‌های کالای مصرفی به سرعت در حال رشد جهانی، از جمله Diageo و L’Oreal را به خود جلب کرده است و عصر جدیدی را در فناوری بسته بندی آغاز کرده است.

Tended مستقر در ایست میدلندز، سرمایه‌گذاری بعدی بلک فینچ، با فناوری پوشیدنی خود که برای جلوگیری از حوادث در محیط های پرخطر طراحی شده است، ایمنی محل کار را متحول می کند. Tended که توسط مجله تایم به عنوان یکی از اختراعات سال 2023 شناخته شد، قراردادهای مهمی از جمله چارچوب قراردادی با زیمنس به ارزش 7 میلیون پوند را منعقد کرده است.

با 2.8 میلیون پوند EIS و 1.1 میلیون پوند سرمایه گذاری VCT از زمان پیوستن به مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌فینچ، Tended قرار است تأثیر خود را گسترش دهد و بیش از 400 دستگاه را در ماه‌های آینده عرضه کند.

محصولات این شرکت در حال رشد سریع، محل کار صنایع سنگین را، در سطح جهانی ایمن‌تر می‌کند، و مقیاس پذیری و جذابیت بین المللی نوآوری‌های مستقر در بریتانیا را نشان می دهد.

کریس الفیک، رئیس سرمایه‌گذاری خطرپذیر در انجمن سهام خصوصی و سرمایه خطرپذیر بریتانیا، گفت:

«در انعکاس مسیر قابل توجه بریتانیا، برای تبدیل شدن به یک اقتصاد فناوری یک تریلیون دلاری، واضح است که مشارکت‌های منطقه‌ای، یکپارچه بوده است. سرزندگی و تنوع بخش فناوری در مناطق مختلف بریتانیا، از جمله رشد محوری در مناطق خارج از لندن، قدرت جمعی و پتانسیل چشم انداز فناوری ما را نشان می‌دهد.

ما سرمایه‌گذارانی مانند شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌فینچ را، به خاطر تعهدشان به توسعه منطقه‌ای که در کمک به بخش فناوری بریتانیا در دستیابی به این ارزش‌گذاری قابل توجه کمک کرده است، ستایش می‌کنیم.»

ریچارد کوک، مدیر عامل گروه بلک‌فینچ نتیجه‌گیری می‌کند: «امسال، سال فوق العاده‌ای برای حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر کسب و کار ما بوده است.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که جذب سرمایه VCT در سال جاری، اندکی کاهش یافته است، اما بلک فینچ شاهد افزایش حدود 90 درصدی در جریان ورودی بود.

این بازتابی از نمایه به سرعت در حال افزایش ما در فضا است که توسط تیمی با کیفیت بالا همراه با مجموعه‌ای از شرکت‌ها، و همچنین صندوقی که اکنون سود سهام پرداخت می‌کند هدایت می‌شود.

در زمانی که سرمایه گذاری خطرپذیر در حال تبدیل شدن به بخشی از بحث گسترده تر برای اقتصاد بریتانیا است، این زمان هیجان انگیزی برای  بلک‌فینچ است تا از تجربه و تخصص خود برای کمک به این فرصت رشد استفاده کند.

من خوشحالم که امسال نمایه ما در این فضا افزایش یافته است، هم از نظر تعداد بسیار زیاد افرادی که بلک‌فینچ را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند و هم تعداد شرکت‌های قوی و هیجان انگیزی که به دنبال سرمایه و همکاری ما هستند.

بلک‌فینچ در سال آینده به رشد و گسترش خود در این فضا ادامه خواهد داد، ما نوآوری‌ها و محصولات هیجان‌انگیزتری داریم که در اواخر امسال معرفی می‌شوند.»

منبع

مطالب مرتبط