چگونه روی زنان سرمایه گذاری کنیم: مشاور مالی سیلیکون ولی در مورد نحوه انجام این کار

فهرست مطالب

چگونه روی زنان سرمایه گذاری کنیم؟ «برای دختران و زنان در همه جا، من یک دعوت ساده صادر می کنم. خواهرانم، دخترانم، دوستانم؛ صدایت را پیدا کن.» – الن جانسون سیرلیف، رئیس جمهور سابق لیبریا و اولین زن رئیس دولت در آفریقا.

همانطور که ما در طول ماه تاریخ زنان، در اینجا، در ایالات متحده، ادامه می دهیم، نباید دلیل جشن گرفتن را فراموش کنیم.

اگرچه شناخت پیشرفت های انجام شده مهم است، اما باید اذعان کنیم که پیشرفت بسیار کند بوده است. جهان اخیراً روز جهانی زن را تحت فراخوان “سرمایه گذاری در زنان: سرعت بخشیدن به پیشرفت” جشن گرفت.

چگونه روی زنان سرمایه گذاری کنیم: مشاور مالی سیلیکون ولی در مورد نحوه انجام این کار

جهان با هم، یک هدف برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران را تا سال 2030 اعلام کرد. با نرخ فعلی، این امر تا سال 2308 اتفاق نخواهد افتاد. برای این اقدامات برابری جنسیتی سالانه 360 میلیارد دلار کمتر از حد بودجه مورد نیاز تامین شده است.

ما باید سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش دهیم. ما باید سال 2024 را سالی کنیم که واقعاً شروع به سرمایه‌گذاری روی زنان می کنیم.

برابری فرصت، برابری را برای همه ایجاد می‌کند

ما نمی‌توانیم فقط از یک روز یا یک ماه استفاده کنیم، بلکه باید خودمان را به طور کامل وقف سرمایه‌گذاری و توانمندسازی زنان در تمام طول سال کنیم.

پس از تحصیل در رشته اقتصاد و تجارت، و ساختن برند مد خودم از پایه، قوانین نابرابر ایجاد شده توسط رهبران، میزان رشد تجارت من را محدود کرد؛ محدود به اینکه چقدر بتوانم رشد کنم.

من برای تحصیل در رشته بازرگانی به ایالات متحده رفتم و اینجا ماندم و خودم را به یک مشاور و کارآفرین موفق تبدیل کردم. درس‌هایی که به عنوان یک رهبر زن برای ایجاد یک کسب و کار آموختم، دیدگاه متفاوتی از بسیاری از همکلاسی‌هایم به من داد.

زمانی که در سیلیکون ولی زندگی می‌کردم، شاهد مشکلاتی بودم که استارت‌آپ‌های بی‌شماری به دنبال پلکانی برای موفقیت بودند.

رهبران این استارت‌آپ‌ها، برخی از درخشان‌ترین ذهن‌هایی که من می‌شناختم، به بوته عصر اینترنت آمدند تا ایده‌شان را به اپل یا فیسبوک بعدی تبدیل کنند.

اما آنها نیاز به راهنمایی داشتند. آنها سعی می کردند یک پله به بالا بسازند بدون اینکه بدانند کدام سمت بالاست. موانع ورود آنها را از کمکی که نیاز داشتند باز‌داشت و به آنها اجازه داد رویاهای خود را تحقق بخشند.
تعداد کمی از ما می توانیم حقوق یک متخصص تمام وقت یا ثروت اندک لازم برای وارد کردن یک شرکت مشاوره بزرگ را بپردازیم. کارآفرینان استارت‌آپی تفاوتی ندارند.

با ساده‌سازی پیچیدگی‌های مسیر پیش روی آنها، و ارائه توصیه‌های مالی عملی به آنها، بیش از 100 استارت‌آپ را به سمت رشد هدایت کرده‌ام. استارت‌آپ‌های سیلیکون ولی روش کار و سفر ما را تغییر داده‌اند.

با ناکامی در سرمایه گذاری روی زنان، نیمی از کارآفرینان، نیمی از مدیران عامل استارت‌آپ خود و ایده هایی که آنها دارند و می توانند دنیا را تغییر دهند، کنار می‌گذاریم. اگر واقعاً می‌خواهیم روی زنان سرمایه‌گذاری کنیم و پیشرفت را تسریع کنیم،

باید به آنها راهنمایی لازم را بدهیم و موانعی را که با آن روبرو هستند کاهش دهیم. اگر روی زنان سرمایه گذاری کنیم، آنها کسانی هستند که چیز بزرگ بعدی را به دنیا می‌آورند.

سرمایه گذاری. ساختن. قدرت دادن.

همانطور که من به طور مستقیم کار کردم و تفاوت هایی را دیدم که راهنمایی مناسب در سیلیکون ولی می تواند داشته باشد، تفاوت سرمایه‌گذاری مناسب را هم دیدم؛

از آوردن ذهن‌های درست گرفته تا توانایی پرداخت بهترین مشاوره، بهترین فضا، بهترین تجهیزات، مسائل مالی. وقتی صحبت از زنان می شود، این مسئله بیشتر است. زنان تجربیات متفاوت و زندگی متفاوتی دارند و می‌توانند از اینها استفاده کنند تا بینش ارزشمندی را به میز تجارت بیاورند.

برای دستیابی به این هدف، ما نمی‌توانیم فقط روی زنان برای کسب‌وکارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنیم. برای کمک به زنان در ایجاد شرکت‌های دیگر، باید فضاهای کاری فراگیر و متنوعی برای خودمان بسازیم.

بخشی از توصیه من به هر کارآفرینی این است که وقتی نوبت به یافتن استعداد می‌شود، هیچ چیزی را فرو نگذارد. من به کسب‌وکارهای بی‌شماری برای ایجاد مکان‌های کاری فراگیر مشاوره داده‌ام؛ جایی که نقاط قوت منحصر به ‌فرد هر فرد، صرف نظر از جنسیت، شناسایی و تجلیل شود.

برای اطمینان از اینکه زنان می توانند در تمام دفاتر و اتاق های هیئت مدیره پیشرفت کنند، می توانند مشاغل خود را در هر شرکتی ایجاد کنند یا به هر جایی برای ایجاد شرکت خود بروند، ما باید رهبران زن را توانمند کنیم.

به گفته انجمن توسعه استعدادها، زمانی که 75 درصد از مدیران، موفقیت خود را مدیون مربیان می دانند، اهمیت ارزش مربیگری واقعاً یک اغراق نیست. با توجه به اینکه 71 درصد از مدیران، کارمندانی را انتخاب می‌کنند که  هم جنس یا نژاد هستند، سرمایه‌گذاری روی زنان نیز باید از بالا به پایین انجام شود.

ما نه تنها باید فضاهای کاری ایجاد کنیم که زنان را تشویق به تصدی پست‌های رهبری کند، بلکه باید کسانی را که نقش های رهبری را بر عهده دارند، تشویق کنیم تا در تسریع پیشرفت به ما بپیوندند.

با تشویق زنان به تصدی پست های رهبری، نوآوری و تنوع در سازمان‌ها شتاب خاصی پیدا می‌کند. اگر ما به درستی روی زنان سرمایه گذاری کنیم، این سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده سودی برای همه به همراه خواهد داشت.

بی عدالتی در هر جایی، تهدیدی برای عدالت در همه جا است.

وقتی به دره سیلیکون آمدم، توانستم کسب و کار خود را به شکلی که قبلاً هرگز تجربه نکرده بود، توسعه دهم، تجارتی که بر پایه کمک به دیگران برای ساختن کسب و کارشان بنا شده بود.

با این حال، آموختم که منافع ریشه‌دار، هرگز متحد مورد نیاز زنان نخواهد بود. وقتی زنان به قدرت اقتصادی دست یابند، می توانند قدرت را در جاهای دیگر به دست آورند.

ما باید در کنار هم باشیم و زنان را توانمند کنیم. ما باید کاری بیش از استقبال از خواهران خود در سالن قدرت اقتصادی انجام دهیم. ما باید آن فضاها را طوری بسازیم که زنان بتوانند در آن موفق شوند؛ جایی که زنان می توانند رشد کنند.

من هنگام خروج از کشورم، از قوانین نابرابر که توسط رهبران ایجاد شده بود فرار نکردم. مبارزه برای برابری در ایالات متحده با مبارزه برای برابری در هر یک از دعواهای مختلف در کشورهای سراسر جهان یکسان نیست ما نمی توانیم منتظر فاجعه باشیم تا انقلابی را آغاز کنیم.

انقلاب از ما شروع می شود. در هر اتاق هیئت مدیره، در هر تعامل اداری، ما باید پایه‌ای را ایجاد کنیم که در آن زنان به فرصت‌های یکسانی برای پیشرفت دسترسی داشته باشند و بتوانند به پیشرفتی مشابه مردانی که در کنارشان کار می‌کنند، دست یابند.

به همین دلیل است که همه ما باید پشت فراخوان «در زنان سرمایه‌گذاری کنید: پیشرفت را تسریع کنید» متحد شویم. ما باید این را به معنای واقعی کلمه در نظر بگیریم.

اهمیت ترغیب مقامات و دولت‌های منتخب ما، برای عمل به تعهدات «هدف توسعه پایدار» که در سال 2015 داده شد را نمی‌توان نادیده گرفت. اما ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا رهبرانمان عمل کنند، در حالی که خودمان هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.

ما هم باید روی زنان سرمایه‌گذاری کنیم. ما باید کسانی باشیم که این پیشرفت را تسریع کنیم.

منبع

مطالب مرتبط