نظرسنجی سرمایه‌گذار فرشته جهانی: ترجیحات، انگیزه‌‌‌ها، و مشاوره

فهرست مطالب

نظرسنجی ‌‌سرمایه‌گذاری فرشته جهانی، به بینش‌‌‌هایی در مورد نگرش‌‌‌ها، محرک‌‌‌ها و مشاوره‌‌‌های سرمایه گذاران فرشته در سطح جهانی آشکار کرده است.

نظرسنجی سرمایه‌گذار فرشته جهانی: ترجیحات، انگیزه‌‌‌ها، و مشاوره

این مطالعه، تغییر قابل توجهی را به سمت اولویت‌بندی تأثیر مثبت در کنار ملاحظات مالی برجسته می‌کند و ارزش‌گذاری بیش از حد را به عنوان یک خطای اصلی استارت‌آپ مشخص می‌کند.

این نظرسنجی که در پایگاه جهانی شبکه ‌‌سرمایه‌گذاری  فرشته در سراسر جهان انجام شد، با پرده برداری از چندین بینش کلیدی، احساسات سرمایه گذاران را در سال 2024 اندازه گیری کرد.

این نظرسنجی نشان داد که اکثریت سرمایه گذاران در 10 شرکت یا کمتر سهام دارند که 28 درصد در 5 شرکت و 30 درصد دیگر در 6 تا 10 شرکت ‌‌سرمایه‌گذاری می‌کنند. اهمیت تأثیر مثبت در تصمیمات ‌‌سرمایه‌گذاری  قابل توجه بود، به طوری که 72٪ از شرکت کنندگان اهمیت آن را تصدیق کردند؛ 24٪ قویا و 48٪ تا حدی.

برای بخش قابل توجهی از سرمایه گذاران، جذابیت ‌‌سرمایه‌گذاری  فراتر از بازده مالی صرف است. این در مورد ایجاد تغییرات اجتماعی و ایجاد تأثیر پایدار است. دلایل اصلی برای ورود به ‌‌سرمایه‌گذاری  فرشته، دنبال کردن بازده بالا (61٪)، افزایش تنوع پرتفوی (40٪)، بهره‌برداری از ‌‌سرمایه‌گذاری‌‌‌‌های نوآورانه (39٪)، مشارکت مستقیم با شرکت‌‌‌های نوپا (34٪)، و تمایل به حمایت دیگران بود. (33%).

سرمایه‌گذاران ویژگی‌های بارز مؤسسان استارت‌آپ‌های موفق را داشتن ارزش پیشنهادی متمایز (77%)، نشان دادن اشتیاق و تعهد (57%)، حفظ ارزش‌ها و مأموریت قوی (57%)، و نشان دادن رهبری قوی (46%) شناسایی کردند.

از طرف دیگر، متداول ترین اشتباهات استارت آپ‌‌‌ها در جمع آوری کمک‌‌‌های مالی، برآورد بیش از حد ارزش شرکت (31٪) و انجام تحقیقات بازار ناکافی (18٪) بود.

در فضای ‌‌سرمایه‌گذاری امروزی، تمرکز بر استارتاپ‌‌‌هایی است که بودجه خوب و سوابق ثابتی دارند. توصیه سرمایه‌گذاران برای استارتاپ‌‌‌هایی که به دنبال جذب سرمایه هستند، شامل کاهش ارزش گذاری‌‌‌ها (49 درصد)، پیش‌بینی مدت زمان طولانی‌تر جذب سرمایه (44 درصد) و جستجوی دورهای ‌‌سرمایه‌گذاری  کوچکتر (38 درصد) است. پیام آنها به استارت‌آپ‌‌‌ها این است که با احتیاط و استقامت به جمع آوری کمک‌‌‌های مالی نزدیک شوند.

سرمایه‌گذاران هنگام ارزیابی استارت‌آپ‌ها چندین پرچم قرمز مانند تیم‌های فاقد تجربه (63%)، نداشتن مسیر مشخص برای سودآوری (62%)، عدم وجود مدل کسب‌وکار معتبر (46%) و مدیریت مالی ضعیف (44%) را علامت‌گذاری کردند.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که به طور منظم با بنیان‌گذاران در تماس باشند و به‌روزرسانی‌ها یا گزارش‌های ماهانه را ترجیح دهند (53%).

این نظرسنجی بر درک دقیقی از پویایی ‌‌سرمایه‌گذاری  فرشته تاکید می‌کند و بر معیارها و انتظارات سرمایه گذاران در حال تحول در بازار معاصر تأکید می‌کند.

به گفته مایک لبوس، یکی از بنیانگذاران شبکه ‌‌سرمایه‌گذاری  فرشته در مورد یافته‌‌‌ها: “با فضای جذب سرمایه متفاوت در سال 2024، درک انگیزه‌‌‌های سرمایه گذاران فرشته برای استارتاپ‌‌‌ها حیاتی است که می توانند راه حیاتی برای تامین مالی در مراحل اولیه ارائه دهند.

نظرسنجی نشان می‌دهد که امروزه سرمایه‌گذاران نه تنها به‌دلیل سود مالی، بلکه به‌دلیل پتانسیل تأثیرگذاری بر تغییرات مثبت و تأثیرگذاری پایدار در یافته‌ها مشهود هستند، که بر اهمیت همسویی استارت‌آپ‌ها با مأموریت‌ها و ارزش‌های معنادار تأکید می‌کند.”

“سرمایه گذاران به دنبال حمایت از بنیانگذارانی هستند که ارزش‌‌‌های پیشنهادی واضح، اشتیاق تزلزل ناپذیر و رهبری قوی را نشان می‌دهند.

در یک محیط رقابتی، اجتناب از دام‌های رایج، مانند ارزش‌گذاری بیش از حد و اولویت‌بندی ارتباطات مؤثر برای استارت‌آپ‌هایی که در چشم‌انداز سرمایه‌گذاری امروزی حرکت می‌کنند، ضروری است.”

منبع

مطالب مرتبط