موفقیت کارآفرینان دارای تداوم

فهرست مطالب

موفقیت کارآفرینان دارای تداوم چه معنایی دارد؟ آیا ‌می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید؟ تحقیقات جدیدی که توسط پول آ. گومپرز، جاش لرنر، دیوید اس شارفستاین و آنا کوونر انجام شده است، نشان ‌می‌دهد که بهترین شرط شما ممکن است همکاری با کارآفرینانی باشد که سابقه موفقیت دارند. مفاهیم کلیدی عبارتند از:

  • کارآفرینان موفق قبلی، به طور قابل توجهی بیشتر از کسانی که برای اولین بار موفق شده‌‌اند یا کسانی که قبلا شکست خورده‌‌اند، ‌‌سرمایه‌گذاری‌‌‌های جدید موفقی را رهبری ‌می‌کنند.
  • کارآفرینان موفق در انتخاب صنعت و زمان مناسب برای شروع ‌‌سرمایه‌گذاری‌‌‌های جدید ماهر هستند.
  • عرضه‌کنندگان و مشتریان، به احتمال زیاد از یک فرد با موفقیت‌‌‌های قبلی حمایت ‌می‌کنند.

موفقیت کارآفرینان دارای تداوم

وقتی صحبت از کارآفرینی به میان می‌آید، هیچ چیز مانند سابقه پیروزی‌های قبلی نشان دهنده موفقیت نیست.

پژوهش جدید دانشکده بازرگانی هاروارد در مقاله کاری «تداوم عملکرد در کارآفرینی» نشان می‌دهد، احتمال موفقیت کارآفرینان با سابقه موفقیت، در سرمایه‌گذاری‌های جدید بسیار بیشتر از کسانی است که برای اولین‌بار یا قبلاً شکست خورده‌اند.

این خبر که تجربه موفق یا تداوم عملکرد را نتیجه ‌می‌دهد، ممکن است اصلاً خبری نباشد. اما محققان HBS از اینکه چقدر کمک ‌می‌کند شگفت زده شدند.

کارآفرینان موفق در این مطالعه 34 درصد شانس موفقیت در شرکت بعدی خود را داشتند، در مقایسه با 23 درصد برای کسانی که قبلا شکست خورده بودند و 22 درصد برای اولین بار.

پاول آ. گومپرز و جاش لرنر، استادان HBS، در یک مصاحبه ایمیلی خاطرنشان کردند: «اندازه اثر، بیش از هر چیز شگفت‌انگیز بود. ما ‌می‌دانیم که احتمالاً درجاتی از تداوم عملکرد وجود دارد، اما بزرگی بسیار قابل توجه بود.

تحقیقات آنها که با استاد HBS دیوید اس. شارفشتاین و دانشجوی سابق، دکترا آنا کوونر (MBA ’00, PhDBE ’08) انجام شد، مسائلی را مطرح کرد که می‌تواند از مطالعه بیشتر استفاده کند. به عنوان مثال، آیا کارآفرینان سریالی موفق، هنگام افزایش سرمایه، ارزش‌گذاری‌های بالاتر و پیمان‌های کمتر محدودی دریافت می‌کنند؟

سارا جین گیلبرت: آیا می‌توانید مفهوم «تداوم عملکرد» و آنچه را که شامل می‌شود توضیح دهید؟

پل گومپرز و جاش لرنر: اساساً، کارآفرینانی که شرکت‌هایی با پشتوانه سرمایه‌گذاری موفق راه‌اندازی می‌کنند، احتمالاً در شرکت بعدی خود که تحت حمایت سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند، موفق خواهند بود.

از این دیدگاه حمایت ‌می‌شود که برخی از مؤلفه‌‌‌های پایداری عملکرد از موفقیت پرورش موفقیت، ناشی ‌می‌شود.

این تأثیرات بزرگ و چشمگیر هستند: همه کارآفرینان مساوی و با پشتوانه سرمایه خطرپذیر که در یک ‌‌سرمایه‌گذاری موفق ‌می‌شوند (طبق تعریف ما، شرکتی را راه‌‌اندازی ‌می‌کنند که سها‌می‌عام ‌می‌شود) 34 درصد شانس موفقیت در ‌‌سرمایه‌گذاری بعدی خود را دارند.

در مقابل، کارآفرینانی که برای اولین ‌بار کار می‌کنند فقط ۲۲ درصد شانس موفقیت دارند و کارآفرینانی که قبلا شکست خورده‌اند ۲۳ درصد شانس موفقیت دارند.

س: عوامل مؤثری مانند مهارت در مقابل ادراک، چگونه بر تداوم عملکرد تأثیر ‌می‌گذارد؟

ج: در حالی که به وضوح مهارت عنصر مهمی‌است، همچنین از این دیدگاه حمایت ‌می‌شود که برخی از مؤلفه‌‌‌های تداوم عملکرد از “موفقیت پرورش موفقیت” ناشی ‌می‌شود. به عنوان مثال، به نظر ‌می‌رسد کارآفرینانی که اولین ‌‌سرمایه‌گذاری آنها حداقل تا حدی به دلیل زمان بندی خوب موفقیت‌آمیز بود، در ‌‌سرمایه‌گذاری‌‌‌های بعدی نیز خوب عمل ‌می‌کنند.

(منظور ما از زمان بندی خوب آن دسته از کارآفرینانی است که شرکتی را در یک صنعت معین در زمانی که اکثر ‌‌سرمایه‌گذاری‌‌‌های جدید به خوبی کار ‌می‌کردند، تأسیس کردند: به عنوان مثال، شرکت‌‌‌های مرتبط با میکرو کامپیوتر در سال 1981 شروع به کار کردند یا شرکت‌‌‌های اینترنتی در سال 1996 شروع به کار کردند.) البته، راه‌‌اندازی یک شرکت، در زمان و مکان مناسب نیز نوع خاصی از مهارت را نشان ‌می‌دهد.

س: برخی از صنایعی که بیشتر توسط کارآفرینان دنبال ‌می‌شود کدامند؟

ج: سرمایه‌گذاران خطرپذیر معمولاً در صنایعی سرمایه‌گذاری می‌کنند که دارای فرصت‌های رشد قابل توجه و موقعیت مالکیت معنوی قابل دفاع هستند. در این مطالعه، صنایع کامپیوتر و اینترنت، مخابرات و علوم زیستی به طور نامتناسبی نشان داده شده‌اند، زیرا این ویژگی‌ها را دارند.

وقتی به سال‌های اخیر در داده‌هایمان نگاه می‌کنیم، صنایعی مانند فناوری پاک اهمیت پیدا کرده‌اند. از آنجایی که ما در این مطالعه بر شرکت‌های دارای پشتوانه سرمایه‌گذاری تمرکز می‌کنیم، صنایعی هستند که برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر رایج‌ترین صنایع هستند: اینترنت و نرم‌افزار، بیوتکنولوژی و مخابرات.

س: آیا چیزی در یافته‌‌‌های شما بود که شما را شگفت زده کرد؟

ج:‌‌اندازه اثر، بیش از هر چیز تعجب آور بود. ما ‌می‌دانیم که احتمالاً درجاتی از تداوم عملکرد وجود دارد، اما بزرگی بسیار قابل توجه بود.

س: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، آیا توصیه ای به کارآفرینانی دارید که در حال حاضر به فکر راه‌‌اندازی یک ‌‌سرمایه‌گذاری جدید هستند؟

ج: مطمئناً یکی از درسی که از تجزیه و تحلیل ما به دست ‌می‌آید، یافتن یک شریک با تجربه (و موفق) است! با توجه به شرایط بسیار دشوار ‌‌سرمایه‌گذاری، سرمایه گذاران ریسک پذیر در حال کاهش پرتفوی خود هستند و در انجام تعهدات جدید مردد هستند.

برای بررسی جدی، هرچه بیشتر بتوانید انجام دهید تا “یک چیز مطمئن” به نظر بیایید، وضعیت بهتری دارید. به طور کلی‌تر، دقت در منابع و انعطاف‌پذیر بودن از نظر انواع ترتیباتی که ‌می‌خواهید وارد آن شوید، در محیطی مانند این بسیار مهم است.

س: اکنون روی چه چیزی کار ‌می‌کنید؟

ج: ما بر تفکیک بیشتر عوامل زمینه‌ای که بر موفقیت استارت‌آپ‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر تأثیر می‌گذارند متمرکز شده‌ایم.

داده‌‌‌هایی که در قلب مقالات تداوم عملکرد ما نهفته است، از منابع متعدد در یک دوره سه یا چهار ساله جمع آوری شده است. این شامل اطلاعاتی در مورد بنیانگذاران شرکت، شرکت‌‌‌های ‌‌سرمایه‌گذاری خطرپذیر، هیئت مدیره، و نتایج این استارت آپ ها است.

“یک درسی که از تجزیه و تحلیل ما به دست ‌می‌آید، یافتن یک شریک با تجربه (و موفق) است!”

یکی از پروژه‌‌‌های فعلی، ارزش هیئت مدیره در شرکت‌‌‌های نوپا را بررسی ‌می‌کند. ما همچنین در حال بررسی مسائل مربوط به گسترش شرکت‌‌‌های ‌‌سرمایه‌گذاری خطرپذیر هستیم. چگونه و چه زمانی شرکت‌‌‌های ‌‌سرمایه‌گذاری خطرپذیر دفاتر جدیدی را باز ‌می‌کنند؟

انتخاب‌‌‌های استراتژیک مربوط به گشایش آن دفاتر چگونه بر موفقیت ‌‌سرمایه‌گذاری ها تأثیر ‌می‌گذارد؟ در نهایت، ما همچنین شروع به بررسی چگونگی تأثیر تجربه و پیشینه سرمایه‌گذاران خطرپذیر بر موفقیت ‌‌سرمایه‌گذاری آنها ‌می‌کنیم.

ما در تلاش هستیم تا عوامل موفقیت در ‌‌سرمایه‌گذاری‌‌‌های جدید و شرکت‌‌‌های خطرپذیر را به طور کلی‌تر درک کنیم. در جبهه اول، ما در حال بررسی سوالاتی هستیم مانند اینکه چه چیزی یک هیئت مدیره موثر برای یک شرکت کارآفرین را تشکیل ‌می‌دهد.

در بعد دوم، ما در حال بررسی مسائلی مانند چگونگی رشد سازمان‌های مخاطره‌آمیز هستیم: آیا باز کردن یک دفتر در یک شهر دو،ر منطقی است، و اگر چنین است، آیا باید آن را به یک “محلی” یا یک کهنه کار دفاتر خانگی شرکت، سپرد.

منبع

مطالب مرتبط