7 مرحله برای راه اندازی استارتاپ

فهرست مطالب

آیا کارآفرینی شما را فرامیخواند؟ دلیل شما برای اداره یک استارتاپ هرچه که باشد، دلیلی وجود ندارد که نتوانید آن را انجام دهید. خوب، چگونه آن را راه اندازی می‌کنید؟7 مرحله برای راه اندازی استارتاپ وجود دارد که با کمک آن میتوانید استارتاپ خود را آغاز کنید.

مقالات زیادی در مورد “چگونه کسب و کار راه اندازی کنیم” وجود دارد. برخی از آنها چیزی بیشتر از یک سخنرانی دوست‌داشتنی هستند. برخی دیگر با سرسختی به نکات فنی درباره آنچه در اداره یک تجارت لازم است می‌پردازند. (به ساختارهای تجاری، مشاوره مالیاتی، بیمه فکر کنید.)

در اینجا، ما قصد داریم مقداری از هر دو را ارائه دهیم؛ گام‌های عملی برای برداشتن و منابعی که باید بر آنها تکیه کنیم، و همچنین توصیه‌هایی در مورد چگونگی مقابله با چالش‌های منحصربه‌فرد پیش روی بنیان‌گذاران زن.

7 مرحله برای راه اندازی استارتاپ

  1. ایده کسب و کار خود را توسعه دهید

اگر قبلاً ایده خوبی دارید…

حیرت آور است! وظیفه شما در این مرحله این است که از همه جهات به این ایده نگاه کنید و ارزیابی کنید که آیا این ایده خوب است یا خیر. بررسی روندهای فعلی بازار موقعیت خوبی برای شروع است.

همچنین می‌توانید کسب‌وکار خود را به سمت یک هدف هدایت کنید؛ یک گروه مخاطب هدف کوچک‌تر و تخصصی. با تمرکز بر یک گروه مخاطب کوچک، کسب و کار شما قادر خواهد بود منابع خود را بیشتر گسترش دهد. همچنین می‌تواند جای خود را به فرصت های بازاریابی بسیار جذاب بدهد.

اگر هنوز ایده کسب و کار ندارید…

شاید یک موقعیت خوب برای شروع، شناسایی مشکلی است که می‌توانید حل کنید. این جمله را تمام کنید:

ای کاش اپلیکیشنی وجود داشت که…

یا این یکی:

کاش راهی وجود داشت که…

فوربس راه‌های دیگری را برای یافتن یک ایده تجاری خوب فهرست می‌کند؛ اگر نمی‌توانید مشکلی برای پیدا کنید.

در هر صورت…

شما باید بتوانید “چرا” محصول یا خدمات شما مورد نیاز است را بیان کنید. به چه کسی خدمت خواهد کرد؟ تفاوت آن با راه‌حل‌هایی که شرکت‌های دیگر ارائه می‌دهند چیست؟

برای توضیح چشم‌انداز و ماموریت کسب و کار خود آماده باشید؛ در حالی که همیشه لازم نیست یک نمونه اولیه واقعی ایجاد کنید، حتی یک طرح اولیه یا ماکت به شما در آزمایش کاربر و ارائه به سرمایه‌گذاران بالقوه کمک می‌کند.

  1. تیم خود را بسازید

به این فکر کنید که آیا در مجموعه مهارت‌های شما شکاف‌هایی وجود دارد یا خیر. اگر از نظر مالی خوب نیستید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک عضو تیم دارای تفکر تجاری را، در تجارت مشارکت دهید. اگر از نظر فنی به اندازه کافی مهارت ندارید، ممکن است به چند همکار در فناوری نیاز داشته باشید که به شما کمک کنند.

و در حالی که درست است که برخی از کسب و کارها را می توان به صورت انفرادی راه‌اندازی کرد، زیرک ترین کارآفرینان حداقل از یک هدایتگر حرفه‌ای یا مربی کسب و کار استفاده می‌کنند تا به آنها کمک کند تمرکز خود را حفظ کنند و ایده‌های خود را شکل دهند.

  1. یک طرح تجاری ایجاد کنید

یک طرح کسب‌وکار می‌تواند صفحاتی طولانی و پر از جزئیات باشد، اما اداره کسب‌وکار کوچک ایالات متحده همچنین نکاتی را در مورد چگونگی توسعه یک «طرح استارت‌آپ ناب» ارائه می‌دهد، که در صورت محدود کردن زمان، سطح بالا و مفیدتر است.

چه طرح کسب و کار شما جامع باشد یا سطح بالا، باید شامل موارد زیر باشد:

  • اهداف و مقاصد شما
  • فعالیت‌های کلیدی
  • مشارکت‌های کلیدی
  • منابع مهم
  • گزاره ارزش
  • کانال های توزیع
  • تجزیه و تحلیل مالی شامل ساختار هزینه، هزینه های ثابت و متغیر و جریان درآمد.

به طور خلاصه، یک طرح کسب و کار باید نحوه عملکرد کسب و کار و نحوه تولید پول را مشخص کند. همچنین می‌تواند به استراتژی بازاریابی و نحوه جذب مشتریان نیز اشاره کند.

  1. تحقیقات خود را کامل کنید

در واقع چقدر در مورد افرادی که با کسب و کار شما تعامل خواهند داشت می‌دانید؟ انجام تحقیقات کاربر و گفتگوی واقعی با افرادی که از محصول یا خدمات استفاده می کنند را در نظر بگیرید. این می‌تواند به شما کمک کند تا کسب و کار را اصلاح کنید و برنامه خود را در صورت لزوم تنظیم کنید.

بخش بعدی تحقیق شما باید به چشم انداز رقیب نگاه کند. رقبای شما چه کسانی هستند و چه چیزی باعث می‌ شود محصول شما بهتر از آنها باشد؟

  1. بازاریابی و رشد را در نظر بگیرید

به این فکر کنید که می خواهید کسب و کار را به کجا ببرید. آیا این کار ساده ای خواهد بود یا قصد دارید یک استارت آپ تک شاخ ایجاد کنید؟

تک‌شاخ‌ها چیستند؟

“یونیکورن” یک استارتاپ خصوصی است که ارزش آن بیش از 1 میلیارد دلار است. از سال 2022 تا به حال،  1182 استارت آپ تک شاخ به وجود آمده است! Canva، Grammarly و Airtable، نمونه‌هایی از آن هستند.

اینکه چقدر می‌خواهید کسب‌وکارتان بزرگ باشد، تعیین می‌کند که اهداف شما چیست و چه نقاط عطفی برای رشد شما ممکن است باشد.

بنابراین چگونه می‌توانید کسب و کار خود را ارتقا داده و رشد دهید؟ آیا برای رساندن پیام باید با شرکای ارجاع یا تأثیرگذاران کار کنید؟ آیا برای کمپین های تبلیغاتی پولی، به بودجه نیاز دارید؟

راهنمای فوربس، چگونه یک کسب و کار کوچک در سال 2022 راه اندازی کنیم، راه‌های عالی برای بازاریابی کسب و کار شما را فهرست می کند.

  1. کارهای اداری را انجام دهید

اگر در مورد قانونی کردن استارتاپ خود جدی هستید، چند قدم مهم وجود دارد که باید بردارید.

یک ساختار تجاری را انتخاب کنید

نحوه ساختار رسمی کسب و کارتان بر نحوه عملکرد آن و نحوه برخورد شما با مالیات‌ها و مسئولیت‌های مالی تأثیر می‌گذارد. دو ساختار تجاری رایج برای استارت آپ ها عبارتند از:

مشارکت با مسئولیت محدود (LLP) – LLC یک نهاد تجاری قانونی مجزا است که تحت قانون ایالتی ایجاد شده است. یک LLC عناصر یک مالکیت انفرادی، مشارکت و شرکت را ترکیب می‌کند و انعطاف پذیری زیادی را برای مالکان ارائه می‌دهد.

مالکیت انحصاری – این شامل این است که صاحب کسب و کار (شما) شخصاً مسئول بدهی‌های کسب و کار است.

کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید

نامی برای کسب و کار انتخاب کنید و بررسی کنید که آیا، نام دامنه و دسته‌های اجتماعی نیز در دسترس هستند یا خیر. شما رسماً با پر کردن مدارک آژانس تجاری ایالت خود، کسب و کار را راه‌اندازی خواهید کرد. به احتمال زیاد هزینه بایگانی برای پرداخت وجود خواهد داشت و گواهینامه ای به شما ارائه می‌شود که به شما امکان می‌ دهد، برای مجوزها، شماره شناسایی مالیاتی و حساب بانکی تجاری درخواست دهید. همه چیزهای سرگرم کننده!

برای مجوزها و پروانه‌های مورد نیاز خود اقدام کنید

در مورد الزامات قانونی که برای انجام تجارت باید رعایت کنید، با اداره دولت محلی خود مشورت کنید یا با یک وکیل صحبت کنید.

یک حساب بانکی تجاری باز کنید

این ایده خوبی است تا بتوانید وجوه تجاری و شخصی را از هم جدا نگه دارید.

یک حسابدار یا نرم افزار حسابداری دریافت کنید

این بهترین راه برای پیگیری موجودی و امور مالی شما است؛ و محاسبه مالیات را برای شما بسیار آسان‌تر می‌ کند! نرم افزار‌های حسابداری بسیار خوبی برای صاحبان مشاغل وجود دارد.

  1. از مسیر خود خارج شوید

در اینجا نیاز به کمی صحبت کردن است.

زنان را به اعتماد به نفس کمتر نسبت به مردان در کسب و کار می‌شناسند. به همین دلیل است که ما شاهد کارآفرینی بیشتر مردان از زنان هستیم. و به همین دلیل است که زنان در محل کار با سرعت کمتری ارتقا می‌یابند.

البته برخی از چالش‌های مربوط به راه‌اندازی یک کسب‌وکار به‌عنوان یک زن از دست شما خارج است، اما برخی از آنها را می‌توان با تغییر طرز فکر برطرف کرد.

گزارش جهانی فشارسنج کارآفرینی زنان، Veuve Clicquot در سال 2021 نشان داد که اصلی‌ترین موانعی که زنان را از راه‌اندازی کسب‌وکار باز می‌دارد عبارتند از:

جذب بودجه – VC زن به شدت کمتر ارائه شده است و این ممکن است همیشه در کنترل شما نباشد.

ایجاد تعادل در زندگی خانوادگی – زنان از برهم زدن خانواده با راه اندازی یک تجارت می‌ترسند و این امر بسیاری را از جهش باز می‌دارد.

ترس از شکست – باز هم، شکست بالقوه خارج از کنترل شما است؛ و با این حال داستان‌های بی‌شماری از کارآفرینانی وجود دارد که قبل از موفقیت بارها رد شده اند.

تغییر رفتار – اداره یک کسب و کار می تواند شامل کار سخت، ساعت‌های طولانی، عزم، اراده و امید و اعتماد به نفس زیادی باشد. اینها چیزهایی هستند که به سادگی ممکن است مایل به انجام آن نباشید.

مواجهه با انتقاد – این بخشی از اداره یک کسب و کار است، به خصوص کسب و کاری که وضعیت موجود را به چالش می‌کشد.

فقدان الگوهای نقش کارآفرین زن – درست است! ما می توانیم به الگوهای مردانه بسیار بیشتری در تجارت اشاره کنیم! جالب اینجاست که این مطالعه همچنین نشان داده که ایالات متحده با 24 درصد بیشترین شکاف جنسیتی کارآفرین را دارد.

با وجود این چالش‌ها، و علی‌رغم احساسی که در مورد توانایی خود برای اداره یک کسب‌وکار دارید، هرگز نمی‌دانید، مگر اینکه تلاش کنید. به دنبال آن برو!

پاداش: منابع برای کمک به شما

در اینجا تعدادی از برترین کتاب‌ها و پادکست‌های ما وجود دارد که الهام‌بخش است و به سفر راه‌اندازی شما کمک می‌کند. کنکاش کنید و از دیگران بیاموزید!

کتاب ها

  • زنان و رهبری: زندگی واقعی، درس‌های واقعی، نوشته جولیا گیلارد و نگوزی اوکونجو-ایویلا
  • جرات رهبری، اثر برنه براون
  • دختری در آتش، اثر کارا الویل لیبا
  • Thrive، اثر آریانا هافینگتون
  • تله دوست داشتنی، اثر آلیشیا منندز
  • اثر اعتماد، اثر گریس کیللیا
  • پادکست ها
  • چگونه با روز الیزابت شکست بخوریم
  • این کار را با ترس انجام دهید
  • زنان الهام بخش زنان
  • حزب کار

منبع

مطالب مرتبط