نحوه شبکه‌سازی معتبر: راهنمای زنان در فناوری

فهرست مطالب

نحوه شبکه‌سازی معتبر: راهنمای زنان در فناوری؛ شبکه یکی از آن دسته از کلمات کلیدی کسب و کار است که در هر فهرستی از «راه‌های موفقیت» و «نکته‌هایی برای پیشرفت در حرفه‌تان» به چشم می‌خورد. همه ما می دانیم که برای پیشرفت حرفه‌ای خود باید شبکه سازی کنیم، اما برای بسیاری از ما این کار آسان نیست.

شبکه ممکن است برای شما ناخوشایند، اجباری، جعلی یا ترسناک باشد. (درونگراها، ما شما را می‌بینیم. خبر خوب این است که درونگراها نیز می توانند با موفقیت شبکه سازی کنند!)

علیرغم اینکه چقدر ممکن است احساس عصبی بودن در شما ایجاد کند، شبکه سازی واقعاً یک راه عالی برای پیشرفت سریعتر حرفه شما است. به خصوص برای زنان شاغل در فناوری.

Joanna Taylor، توسعه‌دهنده نرم‌افزار بریتانیا می‌گوید:

“وقتی در اقلیت هستید، داشتن یک سیستم پشتیبانی واقعا کمک می کند. اگر برای رسیدن به هر چیزی تلاش می‌کنید، مهم ترین چیز این است که یک نفر یا تعدادی از افراد پشت سر خود داشته باشید تا اعتماد به نفس شما را تقویت کنند.

کسی بگوید بله شما می‌توانید این کار را انجام دهید، چرا نمی‌کنید، چه چیزی شما را متوقف می‌کند؟ به همین دلیل است که یک شبکه با هر اندازه ای برای حمایت از حرفه شما بسیار مهم است.”

در این مقاله، نکاتی را برای شبکه‌سازی به گونه‌ای بررسی می‌کنیم که برای شما معتبر و واقعی باشد. زیرا در واقعیت، برای اینکه بتوانید آن را به خوبی انجام دهید، نیازی به داشتن کت و شلوارهای اسپورت و کارت ویزیت‌های پر زرق و برق ندارید.

نحوه شبکه‌سازی معتبر: راهنمای زنان در فناوری

چرا باید شبکه‌سازی کنید؟

ملاقات با افراد دیگر در یک محیط حرفه ای می‌تواند به شما کمک کند. به دلیل:

  • دسترسی به فرصت های جدید
  • به دست آوردن مدافعان حرفه‌ای، حامیان و هدایتگران
  • تقویت اعتماد به نفس
  • احساس حمایت، تایید و اینکه شما جامعه ای از افراد دارید که می‌توانید ایده های خود را مطرح کنید. خوب به نظر می رسد، درست است؟

در حالی که همیشه فقط با گفتگو با افرادی که هر روز با آنها کار می‌کنید به طور طبیعی یک شبکه ایجاد می کنید، فراتر از این و ایجاد شبکه گسترده‌تر از آشنایان حرفه ای فوری به شما امکان می‌دهد در حرفه خود سریعتر پیشرفت کنید.

هرچه افراد بیشتری را بشناسید، می توانید به افراد بیشتری برای مشاوره مراجعه کنید و احتمال اینکه برای یک فرصت شغلی یا ترفیع معرفی شوید، بیشتر می‌شود. (توسعه سریع شغلی اولیه برای زنان حیاتی است، که اغلب برای ترفیع به آنها توجه می شود؛ و اگر قصد تشکیل خانواده را دارید مهم است.)

اما چرا شما باید شبکه‌سازی کنید؟

آیا ترفیع برای شما مهم است؟ آیا واقعاً به دنبال فرصت های کاری هستید؟ آیا می‌خواهید با افراد جدیدی آشنا شوید؟

شاید پیشرفت شغلی شما را دچار مشکل نکند و با جایی که در آن هستید کاملا راحت باشید. اشکالی ندارد اما چرا با افراد بیشتری در مورد چیزهایی که به آنها علاقه دارید صحبت نکنید؟ چرا از دیگران یاد نمی‌گیرید و نمی‌ ‌بینید که مکالمات جدید شما را به کجا می‌برد؟

مسئله این است که شبکه سازی در واقع، فقط گفتگو است، اجتماعی شدن است. شما ممکن است نیازی به داشتن یک دستور کار سخت نداشته باشید؛ مانند کسب یک موقعیت جدید یا پیدا کردن یک هدایتگر حرفه‌ای مادام العمر. اما می تواند به شما کمک کند که بدانید چه چیزی می‌خواهید از آن به دست آورید؛ حتی اگر این فقط یادگیری و تجربه چیزهای جدید باشد.

راهنمای زنان در فناوری

برای شبکه‌سازی به کجا می‌روید؟

رویدادهای حضوری، باشگاه ها و گروه ها

این می‌تواند به سادگی پیوستن به یک باشگاه یا گروه باشد. بله، این می تواند شبکه‌سازی باشد!

ببینید آیا سازمانی که در آن کار می‌کنید برنامه‌ها یا گروه‌های موردعلاقه‌ای را ارائه می‌دهد که ب‌توانید در آن مشارکت کنید یا خیر. از اینکه صحبت با فردی از بخش دیگری از کسب‌وکار در یک جلسه یوگا در زمان ناهار، چگونه می‌تواند منجر به تماس‌ها و فرصت‌های جدیدی شود، متعجب خواهید شد.

پلت‌فرم‌هایی مانند meetup.com به شما امکان می‌دهند گروه‌های موردعلاقه‌ و رویدادها را در منطقه خود جستجو کنید؛ البته اگر چیزی در سازمان خود پیدا نکردید.

رسانه های اجتماعی

گنجینه ای از فرصت‌های شبکه‌سازی در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. فقط باید بدانید که به کجا نگاه کنید.

لینکدین این سایت، مناسب برای شبکه‌سازی حرفه‌ای است. با ایجاد نمایه خود و انتشار پست‌های فکری می توانید علاقه افراد با ارزش های مشابه را به خود جلب کنید. این پلتفرم همچنین به شما امکان می دهد افراد حرفه‌ای را جستجو کنید و پیام های مستقیم ارسال کنید؛ راهی عالی برای ارتباط با افرادی که “می،شناسید” اما تا به حال ندیده‌اید.

گروه‌های فیس‌بوک از عملکرد جستجو در فیس‌بوک برای یافتن گروه‌های مختلف، از «برنامه‌نویسان زن در سانفرانسیسکو» تا «مادران شاغل در ساحل شرقی» استفاده کنید.

اینستاگرام افراد بیشتری از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم شبکه‌سازی حرفه‌ای استفاده می‌کنند و حساب های خود را به عنوان افزونه برند شخصی خود، راه‌اندازی می‌کنند. می‌توانید هشتگ‌ها را جستجو کنید تا حرفه‌ای‌های دیگری را برای ارتباط با آنها پیدا کنید، و از افرادی که مانند شما فکر می‌کنند، دنبال‌کننده‌های معتبری ایجاد کنید.

برنامه ها

حتی می توانید به برنامه های شبکه مراجعه کنید تا به شما در ارتباط با سایر حرفه‌ای ها کمک کنند.

Bumble Bizz آیا می‌دانستید که این برنامه دوستیابی، دارای عملکرد شبکه‌ای است، که به حرفه‌ای ها اجازه می‌دهد با هم ارتباط برقرار کنند؟ آن را امتحان کنید!

Lunchclub این برنامه جالب با تطبیق شما با سایر متخصصان مرتبط با شما، شبکه‌سازی را سریع و آسان می کند. این برنامه، با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند به مکالمه‌های جالب در زمان ناهار با افراد همفکر منجر شود.

Fishbowl اگر می‌خواهید مکالمات جالبی داشته باشید و مشاوره شغلی دریافت کنید، اما می‌خواهید به صورت ناشناس پست کنید، این برنامه می‌تواند یک برنامه عالی برای امتحان باشد. سوالات سخت بپرسید، به گفتگوهای رهبران صنعت بپیوندید و با افراد دیگری مانند خود ملاقات کنید.

Networking 101: چیزهایی که نیاز دارید

در حالی که شما واقعاً می توانید به شبکه‌سازی هر طور که مناسب است نزدیک شوید، چند ابزار وجود دارد که ممکن است مفید باشند:

  • یک نمایه لینکدین عالی با توضیحات نمایه و تجربه گذشته شما کاملاً کامل شده است.
  • کارت ویزیت یا یک وب‌سایت چیزی که می‌توانید در اختیار مردم قرار دهید یا مکانی دیجیتالی که می‌توانید برای برقراری ارتباط با آنها بفرستید.
  • ارائه منطقی از خودتان – اگر شخصاً در حال برقراری ارتباط با دیگران هستید، به این فکر کنید که لباسی که می‌پوشید چگونه می تواند در مورد ارتباط با شما موثر باشد. به علاوه، مطمئن شوید که تصاویر نمایه آنلاین شما، دوستانه و قابل دسترس به نظر می‌رسند.
  • چند سوال یا موضوع بحث در آستین شما – داشتن برخی از موضوعات یخ آب کن، می‌تواند به شما کمک کند؛ اگر در طول یک ملاقات حضوری اوضاع ناخوشایند به نظر برسد. به یاد داشته باشید، این سؤالات یا موضوعات لزوماً نباید ماهیت حرفه‌ای داشته باشند‌؛ می تواند به همان اندازه طبیعی باشد که “دوست داری خارج از محل کار چه کاری انجام دهی؟”

9 نکته برای شبکه‌سازی‌های طبیعی

قرار نیست اینجا به شما بگوییم که «زمین آسانسور خود را آماده کنید» یا «مارک شخصی خود را بکوبید». شبکه‌سازی‌های طبیعی و معتبر لزوماً نیازی به آماده سازی زیادی از قبل ندارد. قراردادن در جای مناسب، اصل کار است.

  1. با خانواده، دوستان و افراد اطرافتان شروع کنید اگر راحت با غریبه‌ها ملاقات نمی‌کنید، با به اشتراک گذاشتن اهداف و چالش‌های شغلی‌تان با افرادی که از قبل می‌شناسید، ورود به شبکه را شروع کنید. راهنمایی بخواهید و تمرین کنید که خود حرف را در یک محیط راحت بیان کنید.
  2. به “ارتباط مجدد” فکر کنید – به جای اینکه از ابتدا با افرادی که هرگز ندیده‌اید شروع کنید، می‌توانید از کانال‌های دیجیتال برای برقراری گفتگو با افرادی که قبلاً با آنها رابطه داشتید نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، دوستان قدیمی دانشگاه یا افرادی که در شغل قبلی با آنها کار کرده‌اید.
  3. به افرادی نزدیک شوید که شما می‌توانید به نحوی به آنها کمک کنید – شاید بتوانید پیشنهاد دهید که یک برنامه ناهار و یادگیری را در محل کار خود اجرا کنید و از کل افراد کسب و کار دعوت کنید تا در مورد کاری که انجام می‌دهید، یاد بگیرند. یا می‌توانید با افراد در لینکدین تماس بگیرید و منابع ارزشمند مربوط به کارشان را برای آنها ارسال کنید. این یک راه عالی برای ایجاد ارتباط بدون اینکه احساس کنید چیزی را درخواست می‌کنید است.
  4. باز و پاسخگو باشید – ارتباط کارآمد نشان می‌دهد که برای زمان یک نفر ارزش قائل هستید و مخاطب قابل اعتمادی هستید. پیگیری کنید و به سرعت به پیام ها پاسخ دهید.
  5. خلاقانه فکر کنید – اگر می‌خواهید به طور خاص با شخصی ارتباط برقرار کنید، سعی کنید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید با او در یک پروژه کار کنید، یا در موردی با هم همکاری کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به شخصی نزدیک شوید و بپرسید که آیا مایل است با شما در یک رویداد هکاتون شرکت کند یا روی یک ایده تجاری که دارید کار کند.
  6. مستقیم باشید – داشتن یک “برنامه پنهان” احساس خوبی ندارد. پس آن را پنهان نکنید! درعوض، درمورد آنچه می‌خواهید، با مردم صحبت کنید و از درخواست آشکار آن نترسید. به عنوان مثال، اگر به کسی نزدیک می‌شوید تا شما را راهنمایی کند، به او بگویید که می‌خواهید در مورد پتانسیل آن صحبت کنید، نه اینکه امیدوار باشید به طور طبیعی در مکالمه ظاهر شود.
  7. برای معرفی درخواست دهید – از یک همکار یا دوست بخواهید که شما را، با کسی که می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید، معرفی کند. این می‌تواند یک راه عالی برای جدی گرفتن باشد، زیرا یک مرجع شخصی می تواند راه طولانی را در جهت ایجاد اعتماد یک فرد انجام دهد.
  8. به آنچه می‌دانید تکیه کنید – برای بسیاری از ما، این همان کاری است که روزانه انجام می‌دهیم؛ به فناوری و اینکه به کجا می رود علاقه مند شوید. درباره تحولات جدید و موضوعات مورد علاقه تحقیق کنید تا همیشه چیزی برای صحبت با مردم در رویدادها داشته باشید.
  9. آن را به عنوان معاشرت در نظر بگیرید – یکی از کاربران Quora این توصیه را ارائه کرد: «در نظر بگیرید که چگونه قبلاً، اکثر مردم با سایرین در مکان‌های مختلف آشنا می‌شدند. آنها گلف بازی می‌کردند، آبجو می‌گرفتند و غیره. به عبارت دیگر، افراد را در یک محیط معمولی بشناسید و پس از ایجاد یک رابطه در طول زمان، می‌توانید برای دسترسی به اطلاعات و غیره کمک بخواهید. برای استخراج ارزش از شبکه، بلافاصله احساس فشار نکنید. آرام باشید، آهسته پیش بروید و سعی کنید از این روند لذت ببرید. چه کسی می‌داند، حتی ممکن است در این روند با دوست‌های جدید آشنا شوید!

منبع

مطالب مرتبط